Friday 10 April 2015

HAJAT

Assalamualaikum.




Ada satu hajat/impian/cita-cita yang aku inginkan dari dulu yang tak akan tercapai.

Dulu aku selalu berangan-angan nak bawak mak dengan abah pergi jalan-jalan bercuti. Naik flight, naik train, naik feri. Tidur di hotel. Makan kat restoren sedap-sedap. Bawak pergi shoping. Kalau boleh nak bawak pergi umrah. Okay, paling tidak pun bawak mak abah jalan-jalan satu Malaysia.

Mak abah jarang dapat pergi jalan-jalan sendiri. Kalau takde yang bawak memang tak lah pergi mana-mana. Sebab tu lah aku pasang angan-angan nak bawak mak abah pergi jalan-jalan bila aku dah bekerja nanti. Aku nak menggembirakan hati mereka.

Tapi apakandaya, mak pergi dulu tinggalkan kami tanpa sempat ...
melihat aku habiskan ijazah,
melihat aku konvo,
merasa duit gaji pertamaku,
melihat aku berkahwin,
melihat cucu perempuan yang aku lahirkan

Abah pula sudah berkahwin lagi dan ada keluarga baru, agak sukar untuk aku bawa abah kemana-mana.

How i miss my mak, hanya Allah tahu. Hampir 8 tahun. Hanya doa dapat aku kirimkan.



No comments: