Tuesday 24 March 2015

SELAMAT HARI LAHIR MARDHIYA

Assalamualaikum..hai!


22 Mac 2013 adalah hari penuh sejarah aku melalui detik2 melahirkan anak sulungku Mardhiya. Dah 2 tahun berlalu pun, setiap detik sepanjang proses melahirkan tidak akan pernah lupus dari ingatan. Tetapi memori kesakitan itu entah hilang ke mana. Betullah wanita itu kuat, tidak pernah rasa serik untuk merasai lagi kesakitan itu.

Dan kini, usia puteriku Mardhiya telah genap 2 tahun. Sepanjang 2 tahun juga kamu tidur dibawah ketiak ibu, menjadi teman suka duka lara ibu. Menangis bersama, ketawa bersama. Kekal sebagai teman setia ibu setiap saat tanpa jemu.

Anak ibu semakin kuat merajuk sekarang. Sebijik perangai ibu. Huahuahua. Sabar jelah ayah melayan perangai dua beranak ni. Manja tak terkira. Asyik membontoti ayah dan ibu kemana saja.

Alhamdulillah anak ibu diberikan kesihatan yang baik. Demam hanya sekali sekala dan sekejap saja. Berkat susu ibu sepenuhnya lah tu. Alhamdulillah syukur rezeki susu buat Mardhiya tidak pernah putus. Tipsnya mudah saja, tak perlu supplement mahal, hanya doa, kerap beri susu dan makan makanan berkhasiat minum sebanyak yang boleh. Tak perlu risau makan banyak, sebab berat takkan bertambah, malahan berat semakin berkurang tanpa diet. Hihihi. Itulah kehebatan menyusukan anak. Ibu harap kamu akan terus sihat dan dijauhkan dari segala penyakit berbahaya. Amin.

Dalam masa 2 tahun, kamu tak pernah lagi berpisah lama dengan ibu. Tiap malam nak tidur mesti bersama ibu. Sampaikan ibu duduk dalam wad pun kamu tidur sekatil dengan ibu. Ibu harap kamu akan sentiasa kekal rapat dengan ibu sampai bila-bila. Menjadi teman ibu dikala suka dan duka.

Ibu selalu doakan anak ibu akan menjadi anak yang solehah. Selalu mendoakan ibu dan ayah. Berjaya di dunia dan di akhirat. Hidup dalam keberkatan dan dapat berbakti kepada agama, bangsa dan negara.
Opss, no birthday party. Because its not our style. And awak pun kecik lagi sayang. Tunggu awak sekolah baru kita buat birthday party dengan kawan2 awak tiap kali birthday awak k. Buat masa ni, kita celebrate bertiga je ok.


No comments: